jeng!!!!!jeng!!!!!!!!!!!

ayam bermacam ayam
ada ayam kampung ayam hutan ayam siam
ayam turki ayam belanda
macam-macam perihal ayam
hangat-hangat tahi ayam,
sabung ayam nasi ayam telor ayam


ha ingt lagi x lagu nie..... ala... lagu jalil hamid 2..... ayam 2 la.... huhuhu
apsal la aku tetiba citer sal aym nie..... jeng!jeng!jeng!
huhuhu sbb nyer arini aku dah masak 1 masakan yg diberi nama ayam masak merah
sdap taw!!!! nyum~~~nyum~~~ hehehehe
1st time aku msak aym masak merah....hahahah cian nyer aku...umur dah 24 thun tp bru taw msak aym???? hahahaha malang tol bakal laki aku..... keh!keh!keh!keh!

okie ni nk share la cmner nk masak resepi tok aku nie.... dy kalau msak mmg superb la wa ckp lu.... jilat jari kaki.......kaki pon jilat kaki dy sendiri taw.... !!!!

ayam tngh digorng......

1st sekali msti gorng aym dulu kan..... kalau xgorng cmner nk wat aym masak merah 2..... huhuhuhuu

dah hbis greng aym 2 baru kta tumis bhan2 yg kat bawah nie.....

ni la bahan2 tumisan nyer.....

bawang merah
bawang besar
halia
serai
bawang putih
cili (kita masukan kemdian yer.....)

tumis sumer bahan2 ni sampai kuning.....ingt!!!! smpai kuning mcm gigi korang....hahahaa


pas2.... kita msuk kan cili keirng yg dah dikisar ngn sos tomato.....
yg kat ats sudip 2 sos tomata.... banyk 2 la msuk kan aku pon xtaw bper bnyk... tp bnyk 2 la.... yg kt bwh 2 cili kering yg dh di kisar ala lebih kurng cilibo la kan.....
& jgn lupa msukan susu pekat secukup rsa...


ha cmnie la.... masukan jer aym yg gorng td n jgn lupa sedikit perahan air asam jawa....
dah siap... snng jer..... hahahaha.....
okie....sekian:)



You may also like

No comments:

Powered by Blogger.