IKUT KATA HATI????

IKUT KATA HATI????

ASSALAMUALAIKUM

Banyak sangat benda yg berlaku dlm hidup aku skng nie... mcam x percaya pon ada... dah mcm drama plak hidup aku skng nie... tah betul ke tidak aku pn x pasti... kenapa aku ssh nk dpt kebahagian??? Mungkin kah sbb aku sendiri..??? wah... dah macam kronik sangat masalah aku nie... aku x taw aku perlu hidup ikut hati ker ??? ataw ikut akal fikiran yg waras... sesetngh orng mugkin akan ckp... " ikut hati mati" tp ada pula yg ckp.. " ikut kata hati" hmmm aku dah pening ni... yg mn 1 harus aku ikut...??? tlong bg jawapan ....


Nak berpatah balik belum tentu lagi aku akan dapt apa yg aku nk...  terlalu banyk pilihan dlam hidup ni... pilih jer... tp 1 jer yang aku percya... per saja yg terjadi dlm hidup nie... sumer nyer kehendak dia... sumernyer sudah suratan takdir... senang nk ckp sumer dah takdir... sbb tu bila orang ckp "kita merancang tuhan yg menentukan" bg aku ... bukan kitaa yg merancang...tp DIA dah tentu kan hidup kita... kita just lalui jer... tu bg aku la... xtaw la plak krng cmner kan... tp xsngka ada jgk yg sependapt dgn aku... ada la sorng tu...kalau dia baca nie...mesti dia tahu...


xpela aper jer yg berlaku aku trima jer dgn redo... mungkin apa yg jd kt aku skng nie bukan apa yg aku nk... tp kedepan kedpan... mugkin akan ada hikmah nyer... hidup ni penuh dng rahsia... so biar kan masa saja yg mmbongkar segalanya... ;)



You may also like

1 comment:

dunia fana said...

hati tak pernah menipu, kata hati adalah bicara yg benar, fahami kata hati itu, bkn melalui otak..
firasat juga adalah kata hati, kenali diri sendiri..
ape yg berlaku setelah ianya terjadi maka dikatakan takdir..yg sdg berlaku? yg akan berlaku? syurga neraka? mudahnya akal meletakkan hukum dibatasi fikiran..takdir dan ape yg dilalui biarlah selari, barulah nyata diri sendiri......................

Powered by Blogger.