October :)

ASSALAMUALAIKUM

Lagi 12 hari adik aku akan bertunang dengan kekasih pilihan hati. Terasa macam x sabar plak nak tengok dia bertunang. Maklum lah dalam keluarga kami xder sape lagi yang berkahwin. Nampak nya jodoh dia lebih ringan dari aku. Terasa excited la jugak walau pon bukan aku yang bertunang. Mak aku apa la lagi kan. Salah sorang dari anak dia telah melangkah ke satu fasa yang baru. Mulut dia x abih2 asyik bercerita pasal adik aku yang nak bertunang tu. Sampai orang yang x berkenaan pon dia bg taw. Hmm aku boleh rasa kan betapa excited nya mak aku tu.

Yang paling aku tensen masa aku balik rumah Cik Pah aku ari tu dgn mak aku sebab nak amik duit sawah bendang peninggalan arwan "tok wan ban" aku. Duit tu abang sulung mak aku yaag bahagikan sesama dorang adik beradik. Happy la mak aku kan.. di tengah kekusutan duit time adik aku nk bertunang at least ada la jugak duit .

Biasa la kan dah adik aku yang nk bertunang menjadi perbualan hangat pasal aku la... aper lagi kan. ha....dah adik nak kawen akak nyer bila plak. Sudah semestinya aku tensen dengan soklan2 yang bakal mengganggu tidur aku di waktu malam. Pening memikir kan jodoh aku yang entah berada di mana. "tah la" tu jer jawapan aku yang mampu aku bagi setiap kali soklan yang sama di ajukan ke aku. " belum sampai jodoh"
Dalam hati aku hanya tuhan saja yang taw macam mana perasaan aku.

Kadang2 aku rasa aku dah bersedia tok berkahwin tapi nak wat macam mana jodoh aku belum ada lagi. Mana taw Allah hanya menduga aku dengan cerita sedih aku di kemudian hari dia limpah kan aku dengan kebahagian yang x dapat aku bayang kan. Tu ja yang aku berharap setiap kali hati aku sedih . Sedih la jugak sebab x kawen2 lagi smpai sekarang. Umur dah nak masuk 26 bulan ni, harap2 ada la keajaiban di bulan 10 nie. Amin.




You may also like

1 comment:

Anonymous said...

slamt hri jd... smoga pnjg umo murah rezki & bhgia dsamping fmly trsyg...

Powered by Blogger.