2013


ASSALMUALAIKUM

Salam 2013 sumer ....nie 1st entry aku untuk tahun ni. Setiap tahun sepatutnya masing-masing kena ada azam. Aku cuma harap tahun nie, hidup aku lebih baik dari tahun lepas. Terlalu banyak kenangan pahit dan manis yg aku record tahun lepas. Bermacam-macam ragam manusia yang aku handle, tp xper sumer nya adalah proses tok kita mnjadi seorng insan yg berjiwa cekal pada masa akan datang. Apa pon aku masih bersyukur diberi kesempatan tok hidup dalam dunia yang penuh ngn drama, serta di beri kesmpatan tok aku berubah dri keburukan ke arah kebaikan. 

Aku taw aku bukan manusia yg perfect. Bnyak kekurangan dalm dri aku. Tp Aku sentiasa berussha tok menjadi yg lebih baik wlau pon kadang-kadang ada jugak suara2 kecil yang masih mengungkit cerita-cerita lama. Tp xpalah mungkin ini sebahgian dari kisah hidup aku, mugkin jugak sebahagian dari cabaran yg harus aku lalui dlm proses menuju kabahgiaan.

So bersempena tahun baru nie, aku akn cuba berusaha tok memaafkan kesalahan siapa sahaja yg penah wat silap ngn aku, yang memfitnah aku, aku akn berusaha tok memaafkan kesalahan semua orng yang penah mnyakitkan hati aku. Walau pon sbnarnya berat.. akan aku iklas kan diri aku tok memaafkan semuanya. Penting aku tok memaafkan orng lain supaya aku hidup dgn tenang dari perasaan dlm hati yg suka mencaci maki orng... aku perlu bersih kan hati aku... aku perlu tok aku mula kan hidup baru. aku perlu melangkah kedepan ... sudah terlalu bnyk perkara yg aku korban kan tok orng kesayangan aku... sudah terlalu bnyk aku curah kan kasih sayg aku... mgkin dah smpai masa aku perlu berjuang tok hidup aku... grab sgala peluang yg ada... insyallah kalau rezeki aku ada.. mgkin aku akn menjadi cikgu di slah sebuah sekolah di kedah. insyallah... aku harap semoga tahun 2013 akn berahir dgn snyuman. Amin.

JANGAN PERNAH MENCARI MASA SILAM, SEBALIKNYA BERUSAHA MENCARI MASA DEPAN.


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.